Vi tok med svigerinnen min og sønnen hennes på ferie – og jeg angret meg tusen ganger: Slik ble vår etterlengtede teltferie ved sjøen snudd på hodet av familiekaos

Du, nå skal jeg fortelle deg om sommerferien vår, og hvorfor jeg aldri altså virkelig aldri tar med svigerinna mi på telttur igjen.

Jeg og mannen min har en årlig tradisjon der vi drar til kysten med et vennegjeng. Vi pakker bilene fulle av telt, soveposer og grillmat, og drar til en strand et eller annet sted langs Sørlandskysten i år var det utenfor Grimstad. Jeg elsker de turene, altså! Vi ligger i sola, bader halve dagen og om kvelden sitter vi rundt bålet, synger gamle sanger og koser oss med et glass tørr hvitvin.

I år spurte svigerinna mi, Ingrid, om hun og sønnen hennes på to og et halvt kunne bli med. Vi var litt usikre men endte opp med å si ja, selv om magefølelsen sa nei.

Hadde vi bare hørt på den magefølelsen, gitt. Det overraskende var at det ikke var lillegutten som var noe problem det var faktisk Ingrid selv. Allerede på veien begynte det: Vi måtte stoppe nesten hver time, for hun var så sliten og måtte strekke på beina. Vi kom fram kjempesent, vennene våre var for lengst på plass, hadde fått med seg en dukkert og rigga opp campen.

Men der begynte bråket. Ingrid nekta plent å skulle bo i telt:

Jeg kan ikke bo her! utbrøt hun.
Hvorfor ikke, vi sa jo det ble campingtur! svarte jeg.
Jeg trodde dere mente vi skulle prøve å finne et sted å bo når vi kom fram ikke at vi skulle ligge i telt midt i sanden!
Mannen min bare så oppgitt på henne: Hvorfor tror du vi gadd å dra med oss soveposer og telt, da?

Til slutt endte det med at vi måtte bruke masse penger på å leie et rom til henne i nærheten 1500 kroner natta! Så måtte mannen min kjøre henne frem og tilbake hele tiden; hente henne når hun skulle spise frokost med oss, levere henne til hotellet om kvelden, kjøre henne til kafé og marked så hun fikk “litt byliv”. I tillegg tok vi oss alle av sønnen hennes mens Ingrid tok pause fra morsrollen.

Men gutten, han var supergrei! Han løp rundt, plasket i sjøen, spiste alt og sov hele siestaen sin i teltet. Det var null stress med ham, helt ærlig.

Til neste år blir det hvertfall heeeelt sikkert uten Ingrid. Men lillegutten, han kan bli med hvis foreldrene hans lar ham låne bort. Han er jo den fødte telttur-gutt!

Rate article
Intigue Life
Vi tok med svigerinnen min og sønnen hennes på ferie – og jeg angret meg tusen ganger: Slik ble vår etterlengtede teltferie ved sjøen snudd på hodet av familiekaos