Venner mine kjøper leiligheter og bruker penger på oppussing, mens kjæresten min har sløst bort alle…

Alle vennene mine kjøper seg leiligheter og bruker haugevis av penger på oppussing, mens kjæresten min har klart å blåse bort alle sparepengene våre i håp om å gjøre oss rike.

Alle ser ut til å ha fått seg en snill og skikkelig kone, men jeg snek meg visst unna med ei dørgende naiv ei.

Hun skrøt villig til alle hun møtte etter bryllupet skulle vi lett kjøpe leilighet, for vi kom jo til å få penger fra bryllupsgjestene, og familien kunne sikkert også hjelpe litt. Men hennes foreldre var tydeligvis ikke like begeistret for at datteren valgte å gifte seg med en verdiløs eiendomsmegler i en alder av tjue, og attpåtil uten utdanning. Da vi kom trekkende med boligplanene, lo de høyt av hele situasjonen, og til slutt måtte jeg ta med min kjære hjem til mine foreldre.

Familiedrama, ja. Broren min og hans gravide kjæreste bor allerede der, og det er trangere enn en garasje på Karl Johan. Mamma og pappa hintet mildt (eller, egentlig bare ganske tydelig) om at vi kanskje burde flytte ut, om så bare til en leid hybel. Men jeg ville jo spare til egenkapital, og så ta lån så vi kunne kjøpe oss noe eget etter hvert. Dette var hun selvsagt enig i inntil hun plutselig bestemte seg for å hive alle sparepengene inn i aksjer.

Hvorfor? Tja, for å gjøre oss rike på null komma niks, så klart!

Mamma var nær ved å besvime da jeg sa det. Og jeg kjenner egentlig at hjertet verker, for aksjekursene er helt på bærtur ned. Nå kan vi enten selge med tap, eller satse på at det kanskje en dag snur og det er en risiko omtrent like forutsigbar som været i Bergen. Så her står vi da, mens alle vennene våre rusler rundt i egne familieleiligheter, og vi… har aksjer! Hurra.

Kona mi gråter, og freser om at hun har blitt lurt. Ja, hun har til og med punget ut til slike guruer som skulle lære henne hvordan hun skulle investere! Og jeg må innrømme, det eneste jeg klarer å tenke på er det store, svarte hullet i sparekontoen, og årene jeg har jobbet for de pengene alt er visst bare støv nå.

Når jeg først tenker over det, så var ekteskapet vårt kanskje dømt fra starten av. Denne episoden bare bekrefter det: Jeg er visst fanget i en evig bølgedal, alt fordi jeg giftet meg med en klassisk dum jente.

Rate article
Intigue Life
Venner mine kjøper leiligheter og bruker penger på oppussing, mens kjæresten min har sløst bort alle…