Du, alle vennene mine kjøper seg leiligheter, pusser opp og bruker masse penger på oppussing og sånt, mens kjæresten min har klart å kaste bort alle oppsparte pengene våre på å prøve å øke kapitalen vår.
Alle har så fine koner rundt meg, og så sitter jeg her med ei som bare gjør dumme ting.
Hun gikk rundt og skrøt til alle om at etter bryllupet vårt skulle vi lett kjøpe oss en leilighet, for vi kom jo til å få nok penger i gaver og begge familiene skulle hjelpe oss. Men så viste det seg at foreldrene hennes bare gliste og sa at når hun først hadde fått for seg å gifte seg med en verdiløs eiendomsmegler før hun engang var ferdig på skolen, så fikk vi ordne det selv. De lo faktisk av hele situasjonen vår, og jeg måtte ta med kona mi hjem til foreldrene mine. Familielivet, ass.
Broren min bor allerede hos foreldrene mine med kjæresten sin, som er gravid, så det er skikkelig trangt der nå. Foreldrene mine hinter ganske kraftig om at vi helst burde finne et annet sted å bo, i det minste leie et krypinn, men jeg har jo bestemt meg for å spare nok til å få lån og kjøpe vårt eget hus etter hvert. Jeg har vært åpen med kona om planene, og hun har sagt at hun gleder seg masse til vi kan flytte, men hva tror du hun gjør? Hun kjøpte aksjer for pengene vi hadde spart opp.
Hvorfor det? For at vi skulle “tjene penger” på det.
Mamma holdt på å svime av da jeg fortalte det. Og jeg kjenner skikkelig på det selv, for nå har aksjeverdien bare gått nedover, og vi må enten selge med tap eller gamble på at det skal gå opp igjen. Så der er vi alle vennene våre har fått orden på både familieliv og bolig, mens vi, vi sitter tilbake med noen aksjer!
Kona mi gråter og angrer seg voldsomt, for hun ble lurt av noen rådgivere hun til og med betalte for å lære henne hvordan og hvor hun skulle investere. Og jeg klarer ikke å la være å tenke på skilsmisse. Kjærligheten er liksom ikke nok når alt jeg klarer å tenke på, er de pengene vi har slitt med å spare opp i mange år, og som nå bare har forsvunnet i lufta.
Når jeg tenker på det, så har ekteskapet vårt vært på tynn is helt fra starten. Denne situasjonen bekrefter bare at jeg har rota meg borti en evig dårlig periode fordi jeg gifta meg med ei skikkelig naiv jente.




