Venner mine kjøper leiligheter og bruker penger på oppussing, mens kjæresten min har sløst bort alle sparepengene våre i et forsøk på å øke kapitalen vår. Alle har en hyggelig kone, og jeg endte opp med en idiot. Hun skrøt til alle om at vi uten problemer kom til å kjøpe en leilighet etter bryllupet fordi gjestene ville gi oss penger og familien hjelpe, men foreldrene hennes sa bare at siden hun fikk ideen om å gifte seg med en “verdiløs eiendomsmegler” som er 20 år og uten utdanning, måtte vi finne ut av boligen selv. De lo bokstavelig talt av situasjonen vår, og jeg måtte ta med kona mi hjem til mine foreldre. Familiespillet begynner. Broren min bor der allerede med sin gravide kjæreste, og det er trangt. Foreldrene mine antydet at det ville vært fint om vi fant noe eget, i det minste en leid leilighet, men jeg bestemte meg for å spare til vi kunne ta opp lån og kjøpe vårt eget hus etter hvert. Kona mi visste om planene mine og sa hun veldig gjerne ville flytte – og hva gjorde hun til slutt? Hun kjøpte aksjer for sparepengene våre. Hvorfor? For å øke sparepengene våre. Moren min holdt på å svime av da jeg fortalte om det. Jeg er også fortvilet, for aksjeprisen faller og det tar tid å selge seg ut. Så enten taper vi litt, eller så må vi ta risikoen og håpe på stigning en dag. Det er det: Alle venner har familie og leilighet – vi har aksjer! Kona mi gråter og angrer på at hun gikk på en smell. Hun betalte også noen folk for å “lære” henne hvordan og hvor man investerer. Og jeg klarer ikke slutte å tenke på skilsmisse. Kjærligheten min er ikke sterk nok dersom jeg ikke kan skille meg fra denne situasjonen – alt jeg tenker på er pengene jeg tjente og sparte i årevis, og nå har det blitt til støv. Hvis man ser det sånn, gikk ekteskapet vårt dårlig fra starten, og denne situasjonen beviser enda en gang at jeg er konstant uheldig fordi jeg giftet meg med en dum jente.

Du, alle vennene mine kjøper seg leiligheter, pusser opp og bruker masse penger på oppussing og sånt, mens kjæresten min har klart å kaste bort alle oppsparte pengene våre på å prøve å øke kapitalen vår.

Alle har så fine koner rundt meg, og så sitter jeg her med ei som bare gjør dumme ting.

Hun gikk rundt og skrøt til alle om at etter bryllupet vårt skulle vi lett kjøpe oss en leilighet, for vi kom jo til å få nok penger i gaver og begge familiene skulle hjelpe oss. Men så viste det seg at foreldrene hennes bare gliste og sa at når hun først hadde fått for seg å gifte seg med en verdiløs eiendomsmegler før hun engang var ferdig på skolen, så fikk vi ordne det selv. De lo faktisk av hele situasjonen vår, og jeg måtte ta med kona mi hjem til foreldrene mine. Familielivet, ass.

Broren min bor allerede hos foreldrene mine med kjæresten sin, som er gravid, så det er skikkelig trangt der nå. Foreldrene mine hinter ganske kraftig om at vi helst burde finne et annet sted å bo, i det minste leie et krypinn, men jeg har jo bestemt meg for å spare nok til å få lån og kjøpe vårt eget hus etter hvert. Jeg har vært åpen med kona om planene, og hun har sagt at hun gleder seg masse til vi kan flytte, men hva tror du hun gjør? Hun kjøpte aksjer for pengene vi hadde spart opp.

Hvorfor det? For at vi skulle “tjene penger” på det.

Mamma holdt på å svime av da jeg fortalte det. Og jeg kjenner skikkelig på det selv, for nå har aksjeverdien bare gått nedover, og vi må enten selge med tap eller gamble på at det skal gå opp igjen. Så der er vi alle vennene våre har fått orden på både familieliv og bolig, mens vi, vi sitter tilbake med noen aksjer!

Kona mi gråter og angrer seg voldsomt, for hun ble lurt av noen rådgivere hun til og med betalte for å lære henne hvordan og hvor hun skulle investere. Og jeg klarer ikke å la være å tenke på skilsmisse. Kjærligheten er liksom ikke nok når alt jeg klarer å tenke på, er de pengene vi har slitt med å spare opp i mange år, og som nå bare har forsvunnet i lufta.

Når jeg tenker på det, så har ekteskapet vårt vært på tynn is helt fra starten. Denne situasjonen bekrefter bare at jeg har rota meg borti en evig dårlig periode fordi jeg gifta meg med ei skikkelig naiv jente.

Rate article
Intigue Life
Venner mine kjøper leiligheter og bruker penger på oppussing, mens kjæresten min har sløst bort alle sparepengene våre i et forsøk på å øke kapitalen vår. Alle har en hyggelig kone, og jeg endte opp med en idiot. Hun skrøt til alle om at vi uten problemer kom til å kjøpe en leilighet etter bryllupet fordi gjestene ville gi oss penger og familien hjelpe, men foreldrene hennes sa bare at siden hun fikk ideen om å gifte seg med en “verdiløs eiendomsmegler” som er 20 år og uten utdanning, måtte vi finne ut av boligen selv. De lo bokstavelig talt av situasjonen vår, og jeg måtte ta med kona mi hjem til mine foreldre. Familiespillet begynner. Broren min bor der allerede med sin gravide kjæreste, og det er trangt. Foreldrene mine antydet at det ville vært fint om vi fant noe eget, i det minste en leid leilighet, men jeg bestemte meg for å spare til vi kunne ta opp lån og kjøpe vårt eget hus etter hvert. Kona mi visste om planene mine og sa hun veldig gjerne ville flytte – og hva gjorde hun til slutt? Hun kjøpte aksjer for sparepengene våre. Hvorfor? For å øke sparepengene våre. Moren min holdt på å svime av da jeg fortalte om det. Jeg er også fortvilet, for aksjeprisen faller og det tar tid å selge seg ut. Så enten taper vi litt, eller så må vi ta risikoen og håpe på stigning en dag. Det er det: Alle venner har familie og leilighet – vi har aksjer! Kona mi gråter og angrer på at hun gikk på en smell. Hun betalte også noen folk for å “lære” henne hvordan og hvor man investerer. Og jeg klarer ikke slutte å tenke på skilsmisse. Kjærligheten min er ikke sterk nok dersom jeg ikke kan skille meg fra denne situasjonen – alt jeg tenker på er pengene jeg tjente og sparte i årevis, og nå har det blitt til støv. Hvis man ser det sånn, gikk ekteskapet vårt dårlig fra starten, og denne situasjonen beviser enda en gang at jeg er konstant uheldig fordi jeg giftet meg med en dum jente.