Vennene mine kjøper leiligheter og bruker penger på oppussing, mens kjæresten min har brukt opp alle sparepengene sine i forsøk på å øke vår egenkapital.

Alle jeg kjente hadde en søt og forstandig kone, mens jeg gikk og giftet meg med en fjollete en.

Hun skrøt til høyre og venstre, sa at etter bryllupet vårt skulle vi kjøpe oss en leilighet uten problemer, fordi vi hadde fått så mye penger i bryllupsgaver og familiene våre kom til å hjelpe oss. Men i virkeligheten sa foreldrene hennes at siden hun selv hadde funnet på å gifte seg med en “ubetydelig eiendomsmegler” allerede som tjueåring og uten utdannelse, så fikk vi finne ut av dette med leilighet selv. De lo av hele situasjonen vår, og jeg endte opp med å ta med meg kona mi hjem til mine foreldre.

Broren min bodde der allerede sammen med kjæresten sin, som var gravid, så det var trangt om plassen. Foreldrene mine hintet tydelig til at det hadde vært fint om vi kunne flytte ut, i det minste til en leid leilighet, men jeg bestemte meg for å spare penger slik at vi heller kunne ta opp boliglån og kjøpe vårt eget sted senere. Kona mi var inneforstått med denne planen, hun sa at hun virkelig ønsket å flytte. Og hva gjorde hun? Hun brukte opp sparepengene våre på aksjer.

Hvorfor? For å øke sparepengene våre, selvfølgelig.

Moren min holdt på å svime av da jeg fortalte henne om det. Jeg kjenner det stikker i hjertet, for aksjekursene våre har bare sunket, og det tar tid å få solgt dem. Så enten selger vi med tap, eller så må vi ta sjansen på å vente, og håpe at de kanskje stiger en dag. Og der står vi alle vennene våre har familie, leilighet og fast grunn under føttene, og vi har… aksjer.

Kona mi gråter, hun angrer sårt på at hun lot seg lure. Hun betalte også folk for å “lære” henne hvordan og hvor hun skulle investere. Og jeg, jeg klarer ikke å slutte å tenke på skilsmisse. Kjærligheten min er ikke sterk nok til å takle alt dette, hvis alt jeg klarer å tenke på er årene jeg brukte på å spare, pengene mine som nå kanskje er borte for alltid.

Når jeg tenker meg om, så var ekteskapet vårt født under en dårlig stjerne allerede fra starten, og denne situasjonen viser bare at jeg, med min uflaks, endte opp med å gifte meg med en dum jente.

Rate article
Intigue Life
Vennene mine kjøper leiligheter og bruker penger på oppussing, mens kjæresten min har brukt opp alle sparepengene sine i forsøk på å øke vår egenkapital.