Kona mi lå og sov ved siden av meg… Plutselig fikk jeg et varsel på Facebook, og en dame ba meg legge henne til som venn.
Så, litt halvsløvt, trykket jeg «legg til venn». Jeg aksepterte forespørselen og sendte en melding: «Kjenner vi hverandre?»
Hun svarte: «Jeg hørte at du har giftet deg, men jeg er fortsatt forelsket i deg.»
Det viste seg å være en gammel venninne. Hun så ganske flott ut på profilbildet, det skal sies.
Jeg lukket samtalevinduet og så på min kone, som sov tungt etter en lang dag på jobben.
Jeg tenkte på hvor trygg hun følte seg, der hun lå og slappet helt av i vårt nye hjem sammen med meg. Hun hadde reist langt fra foreldrehjemmet, der hun kunne tilbringe hele dager omgitt av familien. Da hun var lei seg, satt moren alltid klar med skulderen, klar for tårer. Søsteren eller broren dro noen dårlige vitser for å få henne til å le. Faren kom hjem med det hun hadde lyst på, og gjennom alt dette hadde hun plassert all sin tillit til meg.
Plutselig fikk jeg dårlig samvittighet. Jeg tok opp telefonen igjen og trykket «BLOKKER».
Så snudde jeg meg mot henne og sovnet.
Jeg er en mann, ikke en smågutt. Jeg har lovet henne troskap, og det står jeg for. Jeg skal gjøre mitt beste for alltid å være en mann som ikke svikter kona si, og ikke ødelegger familien sin.




