Vet du hva som skjedde? Jeg kom inn i leiligheten og oppdaget dameklær på gulvet, og da jeg åpnet døra til soverommet, der lå han med en annen kvinne…
Oslo
Anders og jeg hadde vært sammen i over tre år, alt virket trygt og fint. Vi hadde allerede hilst på familien til hverandre og var i full gang med å planlegge bryllup. Jeg trodde oppriktig at dette var mannen jeg skulle få barn med og bli gammel sammen med…
Han kom nylig hjem fra en jobbreise. Vi hadde ingen spesielle planer for dagen, men jeg ville overraske ham litt, så jeg tok meg fri fra jobben, bakte favorittkaken hans, og kjørte hjem til leiligheten hans. Heldigvis hadde jeg egen nøkkel, og mens han sov, rakk jeg å sette på kaffe i tillegg til alt.
Da jeg åpnet døra til soverommet stille og forsiktig, snublet jeg nesten over noen ting på gulvet. Det var ganske mørkt, så jeg lyste med mobilen, og da jeg så var det støvler og klær etter en annen kvinne spredt rundt på gulvet. Lenger inn så jeg ham, arm i arm med en annen dame.
De sov sammen, så jeg begynte ikke å lage noe bråk. Jeg lukket døra stille etter meg, la igjen kaken og nøklene, og dro ut. Det var kaldt ute, og jeg orket ikke tanken på å dra hjem til foreldrene mine, så jeg satte meg på en benk i Slottsparken og gråt.
Etter en stund satte en fyr seg ved siden av meg og spurte hvordan det sto til. Jeg fortalte ikke om det som hadde skjedd, men vi begynte å prate. På en eller annen måte endte det med at jeg ble med ham hjem til en kopp te.
Nå bor vi faktisk sammen, og vi skal snart gifte oss. Jeg er helt sikker på at det var meningen at vi skulle møte hverandre på denne måten det skjer ingenting uten grunn!




