Vet du hva som skjer om dagen? Jeg må bare lette hjertet mitt for deg. Jeg er 38 år, og har de siste to årene bodd sammen med en mann som er fem år eldre enn meg. Ole, som han heter, var gift før og har to barn med ekskona si, som forresten ikke har jobb. Hun ringer ham hver kveld, maser om hjelp eller vil ha penger til et eller annet.
Jeg har aldri vært gift før og har ikke barn selv. Folk sier kanskje at jeg ikke skjønner hva det vil si å ha familie og barn, men jeg gjør faktisk det. Det er ikke normalt sånn vi har det nå Ole bor sammen med meg, han er kjæresten min, men så virker det som om han fortsatt er «ektemann» for ekskona si også.
Ekskona ringer dag inn og dag ut, alltid med en ny «krise». Etter jobb reiser Ole rett bort til dem, og kommer ikke hjem før sent på kvelden. Kjempetrist, spesielt i høytider vi får aldri vært bare oss to sammen, for hun ringer alltid, og han stikker av gårde.
Jeg skjønner bare ikke hvorfor Ole må dra hver eneste gang hun trenger noe. Hun har jo stor familie, venner, alle bor i nærheten der. Det er så åpenbart: Hun prøver å få Ole tilbake. Jeg er så lei. Hva skal jeg gjøre, egentlig? Skal jeg gå fra ham? Å prate med ham hjelper ingenting… Nå føler jeg meg bare helt rådvill.




