Det går jo mye prat om at menn setter aller mest pris på utseendet til kvinner. Da tenker folk ofte at den ideelle dama skal være høy, langbeint, blond, alltid blid og lykkelig. Men er det egentlig sånn? Ja, utsiden er det første som fanger oppmerksomheten, men ærlig talt det er jo ikke det viktigste i lengden.
Jeg hadde en kamerat som het Morten. Vi jobbet sammen i samme firma. En dag fikk vi inn en ny kollega. Hun lignet skikkelig på Tone Damli lange ben, blendende smil og helt flott figur. Ikke overraskende ble Morten veldig betatt.
Etter hvert merket jeg også at hun viste interesse for ham. En dag kom hun på jobb med en diger veske. Selvsagt tilbød Morten seg å hjelpe henne med å bære den hjem. Hun takket ja, og han tenkte med én gang at han hadde flaks. Men bare en time senere, etter jobb, ringte han meg helt stressa.
Det viste seg nemlig at da han gikk inn i leiligheten hennes, fikk han nesten sjokk. Det luktet helt forferdelig nesten som om noe hadde dødd der inne. Søpla hadde sikkert ikke blitt kastet på en måned. Ting lå strødd overalt, gammel mat råtnet både på gulvet og oppe i senga, og det var til og med mark som krøp på bordet.
Morten måtte nesten kaste opp. For henne var det tydeligvis helt vanlig. Da sa han rett ut at han ikke kunne se på henne som vakker lenger. Det viktigste med en kvinne, altså, er at hun holder det rent og tar vare på hjemmet sitt ikke bare hvordan hun ser ut.




