Folk adopterer barn fra barnehjem, så jeg bestemte meg for å hente min bestemor hjem fra sykehjemmet. Ingen av vennene eller naboene mine var enige i det jeg gjorde. Alle pekte på meg og sa: “Tiden er tøff, og du har et sånt menneske hjemme hos deg! Men jeg er sikker, nei, jeg vet det – jeg gjør det rette. Før bodde vi som en familie på fire: meg, mine to døtre og moren min. Dessverre døde moren min for 8 måneder siden, og vi var bare tre igjen. I løpet av disse månedene oppdaget døtrene mine og jeg at vi fortsatt hadde tid og energi til å hjelpe noen. Jeg hadde en nær venn fra videregående som, i stedet for å stifte familie og gjøre karriere, drakk seg i hjel som 30-åring. Det tristeste var at han brukte morens pensjon på alkoholen. Da hun sluttet å gi ham penger, satte han henne rett og slett på sykehjem, tok leiligheten hennes og drakk den bort. Jeg har kjent denne damen siden barndommen min, og hun kjenner meg. En gang i måneden har døtrene mine og jeg vært på besøk hos henne og tatt med små gaver og godbiter. Døtrene mine reagerte veldig positivt på ideen min, og den yngste, som er 4,5 år, ropte av glede: “Nå får vi en bestemor igjen!” Men du kan ikke forestille deg hvor lykkelig denne kvinnen ble for forslaget mitt! Hun gråt av glede så lenge at jeg måtte roe henne ned. Nå har vi bodd sammen med bestemoren vår i snart to måneder. Vi elsker henne alle sammen, og hun elsker oss. Likevel skjønner vi ikke hvor bestemoren, som er over 70 år, finner all energien sin fra. Hver dag står hun opp klokken seks, og vi våkner til lukten av nystekte pannekaker eller crêpes.

Man henter barn fra barnehjem, men jeg bestemte meg for å hente bestemoren min hjem fra sykehjemmet.

Ingen av vennene eller naboene mine kunne forstå hva jeg drev med. De pekte på meg og sa: “Tiden er tøff, og du har sånn en å bo med! Men jeg er sikker, nei, jeg vet det! Jeg gjør det som er riktig!”

Vi har alltid vært en liten familie på fire: meg selv, mine to døtre og moren min. Dessverre døde mamma for åtte måneder siden, og vi satt igjen, bare oss tre. I løpet av disse månedene merket jentene og jeg at vi fortsatt hadde overskudd og tid til å gi noen en hjelpende hånd. En god venninne fra ungdomstiden valgte aldri å stifte familie eller bygge karriere, men drakk seg langsomt i hjel. Det verste var at hun drakk opp morens pensjon. Da moren sluttet å gi henne penger, satte hun henne bare på et eldrehjem, solgte leiligheten hennes og drakk videre.

Jeg har kjent denne kvinnen siden jeg var barn, og hun kjenner meg like godt. En gang i måneden har døtrene mine og jeg besøkt henne på hjemmet, alltid med noe godt å spise. Da jeg fortalte jentene mine ideen min, jublet de høyt, og den yngstelille Ingrid på fire og et halvtropte av glede: “Nå får vi bestemor igjen!”

Du kan ikke ane hvor glad denne damen ble for forslaget mitt! Hun gråt av lykke så lenge at jeg måtte holde rundt henne og roe henne ned. Nå har vi bodd sammen med bestemoren vår i snart to måneder. Hun elsker oss, og vi elsker henne.

Det mest utrolige er at vi ikke kan fatte hvor bestemor får all energien sin fra. Selv om hun er godt over sytti, står hun opp før seks hver morgen, og vi våkner til lukten av nystekte pannekaker eller vaflerdag etter dag.

Rate article
Intigue Life
Folk adopterer barn fra barnehjem, så jeg bestemte meg for å hente min bestemor hjem fra sykehjemmet. Ingen av vennene eller naboene mine var enige i det jeg gjorde. Alle pekte på meg og sa: “Tiden er tøff, og du har et sånt menneske hjemme hos deg! Men jeg er sikker, nei, jeg vet det – jeg gjør det rette. Før bodde vi som en familie på fire: meg, mine to døtre og moren min. Dessverre døde moren min for 8 måneder siden, og vi var bare tre igjen. I løpet av disse månedene oppdaget døtrene mine og jeg at vi fortsatt hadde tid og energi til å hjelpe noen. Jeg hadde en nær venn fra videregående som, i stedet for å stifte familie og gjøre karriere, drakk seg i hjel som 30-åring. Det tristeste var at han brukte morens pensjon på alkoholen. Da hun sluttet å gi ham penger, satte han henne rett og slett på sykehjem, tok leiligheten hennes og drakk den bort. Jeg har kjent denne damen siden barndommen min, og hun kjenner meg. En gang i måneden har døtrene mine og jeg vært på besøk hos henne og tatt med små gaver og godbiter. Døtrene mine reagerte veldig positivt på ideen min, og den yngste, som er 4,5 år, ropte av glede: “Nå får vi en bestemor igjen!” Men du kan ikke forestille deg hvor lykkelig denne kvinnen ble for forslaget mitt! Hun gråt av glede så lenge at jeg måtte roe henne ned. Nå har vi bodd sammen med bestemoren vår i snart to måneder. Vi elsker henne alle sammen, og hun elsker oss. Likevel skjønner vi ikke hvor bestemoren, som er over 70 år, finner all energien sin fra. Hver dag står hun opp klokken seks, og vi våkner til lukten av nystekte pannekaker eller crêpes.