En venninne fant ektemannens notatbok med utgifter til medisiner og andre ting. Så mye for kjærligheten.

En venninne av meg havnet nylig på sykehuset med en sykdom som nå har blitt ganske kjent. Tilstanden hennes var alvorlig begge lungene var rammet. Mens hun var innlagt, mistet hun jobben sin. Da hun endelig kom hjem, var det ingen som forventet at hun skulle kaste seg ut i jobbjakten med en gang. Situasjonen i landet er vanskelig om dagen, og alle klamrer seg fast til jobbene sine med nebb og klør. Det er nesten umulig å få seg jobb i et godt firma, og det å stå i kassa på supermarkedet er heller ikke aktuelt sykdommen hennes tillater ikke den type arbeid. Derfor begynte venninnen min å lete rolig etter noe relevant innenfor utdannelsen sin, og hun jobbet hjemmefra etter beste evne.

Hun bestemte seg etter hvert for å bruke tiden hjemme på å ta en grundig opprydning. Hun startet med å rydde skrivebordet, og ramlet over en notatbok. Den overrasket henne, for hun kunne ikke huske å ha sett den før. Hun lurte på hva som kunne stå skrevet der, og om det kanskje var numre eller adresser hun burde bry seg om. Da hun åpnet den, datt det ut en bunke kvitteringer. På hver side, med ektemannens håndskrift, var det nøye notert alle kjøpene: ansiktskrem, vitamin D, sprøyter (2 behandlinger).

Hendene hennes skalv. Hun forstod plutselig at alle innkjøpene ektemannen hadde gjort for henne var omhyggelig registrert av ham i denne boken og lagt sammen med de tidligere summene. Jevnlig ble alt oppsummert, og slik fant venninna mi ut at hun på det tidspunktet skyldte nesten én million kroner. Alle hennes medisinske utgifter, til og med deler av butikkhandelen, var loggført i notatboken!

Jeg ble imponert over hvor sindig hun var. Hun ringte ham ikke i sinne, hun skrek ikke i telefonen, hun blandet ikke noe ubehagelig i middagen hans hun ventet bare rolig til han kom hjem fra jobb. Hun serverte ham middag, lyttet til ham fortelle om dagen sin, og tok det hele opp på en høflig og ordentlig måte.

Mannen hennes svarte like saklig: Hva er så galt med det? Før hadde vi ikke felles økonomi, ikke sant? Nå investerer jeg alene. Så når du kommer tilbake i jobb, kan du investere mer, så jeg får tilbake alle pengene. Og da skal jeg kjøpe meg en ny bærbar PC for beløpet jeg har spart, for den gamle er ikke lenger god nok til å spille nye spill.

Rate article
Intigue Life
En venninne fant ektemannens notatbok med utgifter til medisiner og andre ting. Så mye for kjærligheten.