Du betaler regningen, for det er du som bruker mest strøm!

Du, jeg må fortelle deg noe om Ingrid, altså. Hun giftet seg rett etter at hun fylte 20, og ektemannen hennes, Henrik, var en god del eldre. Men det brydde hun seg ikke noe særlig om; hun sto last og brast med ham, som man sier. I det siste har hun derimot begynt å angre på at hun noen gang rotet seg inn i det forholdet. Hør på dette.

Vi bor i en toroms leilighet som Henrik eier. Han tjener bra, men han må ofte reise rundt på jobb stadig på farta. Jeg driver min egen lille bedrift hjemmefra og studerer ved siden av, så dagene er ganske fulle. I tillegg er det jo ingen som har avlyst husarbeidet mitt, så jeg prøver å holde det ryddig og lage mat nesten hver dag.

Henrik betaler for strøm og fellesutgifter det har jeg ikke blandet meg i. Men i det siste har han begynt å klage på at jeg bruker altfor mye strøm og vann. Først lot jeg det bare passere, men gnålingen begynte å gå meg på nervene etter hvert.

Fra nå av får du ta deg av strøm- og vannregningene selv. Jeg jobber hele tiden, og er ofte borte i tillegg. Om du vil bruke en haug med strøm og vann, får du betale for det! Resten av regningene tar jeg, men disse to blir dine. Hvis du ikke betaler, blir du sittende i mørket og uten vann.

For en koselig familie vi er, da! Har du noen gang tenkt på hvorfor jeg bruker så mye strøm og vann? Kanskje fordi jeg lager mat, vasker klær, holder det rent, eller jobber på pc-en? Og hvorfor denne klaginga? Skal jeg spare så mye at jeg sitter i mørket og vasker opp i boller jeg fyller på do? Har du helt mistet vettet?

Hvis ikke du vil betale, så gjør det ikke da. Men jeg har ikke så lyst jeg heller, og jeg kan fint bo hos foreldrene mine. Da slipper jeg i hvert fall å telle hvor mange ganger jeg vasker hendene eller tenke over hvor mange kilowatt vaskemaskinen bruker. Og så kan du selv stå for matlagingen, vasking og sparing! Forresten, liker du nyvaskede skjorter? Da kan du jo fundere litt over hvor mye strøm og vann vaskemaskinen drar.

Etter det hadde ikke Henrik så mye mer å klage på, for å si det sånn.

Hva mener du, gjorde Ingrid det rette?

Rate article
Intigue Life
Du betaler regningen, for det er du som bruker mest strøm!