Karoline giftet seg rett etter at hun fylte 20 år. Mannen hennes var eldre enn henne, men aldersforskjellen skremte henne ikke. Jeg har alltid sett hvordan hun sto bak Eirik som en klippe. I det siste har hun likevel angret på at hun innledet et forhold med ham. Her er historien hennes.
Vi bor i en toroms leilighet som tilhører mannen min. Eirik tjener godt, men han må ofte dra på forretningsreiser. Selv driver jeg en liten bedrift og studerer dessuten på nett. Selvfølgelig er det ingen som fritar meg fra husarbeid. Jeg prøver å holde orden hjemme og sørge for at det alltid er rent og mat på bordet.
Eirik betaler alle faste regninger jeg blander meg aldri inn i det. Men i det siste har han begynt å klage på at jeg bruker for mye vann og strøm. Først brydde jeg meg ikke, men etter hvert begynte maset hans å irritere meg.
Fra nå av er det du som betaler for strømmen og vannet. Jeg jobber stadig og er ofte bortreist med jobben. Hvis du bruker, får du betale! Resten av regningene tar jeg, men disse to havner på deg. Betaler du ikke, blir strømmen og vannet stengt.
For en fantastisk familie vi har! Har du noen gang spurt deg hvorfor jeg bruker mye vann og strøm? Kanskje fordi jeg lager mat, vasker klær, holder rent og jobber på PC-en! Uansett, hva er det med all klagingen? Skal jeg spare på vannet, sitte i mørket og vaske opp i balje? Har du mistet fatningen?
Hvis du ikke vil betale, så ikke gjør det. Men jeg har heller ingen lyst. Jeg kan bo hos foreldrene mine, og der trenger jeg ikke telle hvor mange ganger jeg vasker hendene mine eller hvor mange kilowatt jeg bruker. Da kan du lage mat, vaske klær og spare selv! Forresten, du kan jo bruke klær som ikke er rene noen dager. Liker du å gå i rene skjorter? Kanskje du skal finne ut hvor mye vann og strøm vaskemaskinen faktisk bruker!
Etter at han hørte det svaret, sluttet Eirik å klage mer.
Synes du Karoline gjorde det rette, eller ikke?




