Vet du hva som skjedde meg? Jeg trodde aldri jeg skulle oppleve noe sånt. Jeg og Morten hadde vært sammen i over tre år, og forholdet vårt føltes trygt og fint. Vi hadde møtt hverandres foreldre, og vi planla faktisk bryllup snart. Jeg var overbevist om at jeg ville stifte familie med ham, få barn og bli gamle sammen.
En dag, da han skulle komme hjem fra en jobbreise, bestemte jeg meg for å overraske ham litt. Jeg tok fri fra jobben, bakte yndlingskaken hans og kjørte bort til leiligheten hans. Jeg hadde heldigvis egen nøkkel, så jeg kom meg inn mens han fortsatt sov, og fikk tid til å sette på kaffen og ordne litt.
Så går jeg inn mot soverommet, helt stille, men famler litt i døråpningen fordi det ligger noe rart på gulvet. Det var mørkt i rommet, så jeg lyste med mobilen min. Da ser jeg at det ligger masse dameklær strødd utover gulvet Og da jeg gikk nærmere, så jeg ham i sengen med en annen kvinne i armene.
Jeg stod helt stille et øyeblikk. Ikke no drama, ikke noe roping. Jeg bare lukket døra forsiktig, la fra meg kaken hans og nøklene, og gikk ut. Det var iskaldt ute, og jeg orket ikke tanken på å dra hjem til mamma og pappa. Så jeg bare satt meg ned i parken og grein. Plutselig satte en fyr seg ved siden av meg han lurte på hvordan det gikk. Jeg fortalte ham ikke om utroskapen, men praten bare fløt, vet du, helt naturlig. Vi endte opp hjemme hos ham, og drakk en kopp te sammen.
Nå bor vi sammen, faktisk og vi har begynt å planlegge vårt eget bryllup. Jeg har nesten begynt å tro på skjebnen, at det finnes en mening med alt som skjer. For noen ganger tar livet en uventet vending, men så blir alt egentlig veldig bra til slutt!




