Jeg er så inderlig glad i sønnen min, og helt siden han ble født har jeg gjort alt jeg kan for at han skal ha det beste livet jeg kan gi ham.
Sammen med kona mi har vi oppfylt alle ønskene hans. Han har alltid hatt fine klær, fått delta på mange fritidsaktiviteter vi har betalt for, og selv om han egentlig aldri har manglet noe, har han vist respekt både for meg og moren sin.
Jeg jobber både tidlig og sent for å forsørge ham, men jeg klager aldri det viktigste for meg er jo at han har det bra, og jeg tar meg alltid tid til ham når han trenger meg.
Sønnen min har alltid vært en god gutt, og jeg visste at det ville komme et tidspunkt da jenter skulle begynne å interessere ham. Mora hans og jeg var forberedt på det, og det kom heller ikke som noe sjokk da det skjedde selv om det skjedde litt tidligere enn ventet. Vi tok imot kjæresten hans med åpne armer, og det eneste vi ba om var at han kunne ta henne med hjem til middag. Han var ikke motvillig, og tilbød seg faktisk å invitere henne neste gang han kom innom.
Kona mi syntes også det var en god idé. Vi stolte på at han hadde valgt ei god jente, men vi ville gjerne bli bedre kjent med henne tross alt er sønnen vår fortsatt ung.
Da sønnen min introduserte henne for oss, ble jeg overrasket. Hun virket hyggelig, både høflig og vennlig. Men jo bedre jeg ble kjent med henne, desto mer skjønte jeg at hun ikke var slik hun ga inntrykk av. Hun løy og snakket bak ryggen på folk. Dessuten brydde hun seg ikke om andre enn seg selv.
Jeg jobber i politiet, og jeg husker henne fra tidligere hun har nemlig vært mistenkt for økonomisk svindel. Hun har truffet gutter på nettet, påstått at hun er foreldreløs, fått dem til å sende henne penger, og deretter har hun blokkert dem overalt. Hun hadde allerede en hel rekke uheldige gutter bak seg.
Jeg fortalte sønnen min alt jeg visste, men han trodde meg ikke. Han ropte til meg at jeg hadde funnet på alt bare for å ødelegge lykken hans. Så pakket han sakene sine og flyttet til kjæresten sin.
Nå har vi ikke snakket med sønnen vår på over en måned. Jeg kjenner meg urolig og lurer på om jeg har gjort noe feil kanskje hun faktisk har forandret seg, eller at noen har plantet bevis mot henne?
Hva ville du gjort hvis du var i min situasjon?




