Et tegn på at jeg hadde sittet for lenge på stolen! Vertene begynte å rydde midt under festen

Når folk er gode venner, omtrent som et gammelt og sammensveiset ektepar, vil det før eller siden dukke opp uenigheter. Jo flere mennesker man er sammen, desto flere diskusjoner og misforståelser oppstår.

En gang fortalte en venninne meg hvordan de feiret nyttårsaften sammen med vennegjengen sin. Vanligvis pleide tre familier å feire sammen hjemme hos en av dem, men i fjor sa den ene familien nei de bestemte seg for å heller være hos foreldrene sine.

Dermed bestemte de to andre familiene seg for å tilbringe noe tid i den ene familiens hjem, og resten av kvelden i den andres. Mat og drikke kjøpte de alltid sammen, og alt ble delt på fellesskapet.

Alle samlet seg og tok med barna sine. De satt sammen rundt bordet helt til klokken ble tolv, men så begynte vertskapet å rydde bort tallerkener og sette mat inn i kjøleskapet. Ingen skjønte noe først, men da vertene tok frem støvsugeren, gikk det opp for alle hva som skjedde. Det var et tydelig hint om at det var tid for gjestene å dra hjem. Det er vel ikke så hyggelig gjort, er det vel?

Det morsomme er at, da de senere dro videre hjem til den andre familien, var det ingen som hastet avgårde for å gå hjem. Der ble alle sittende til langt ut på morgentimene, de spiste, drakk og koste seg.

Tja, det kan hende at støvsugeren var til hjelp for kollegaen min, men det handler kanskje bare om god oppdragelse og manerer.

Rate article
Intigue Life
Et tegn på at jeg hadde sittet for lenge på stolen! Vertene begynte å rydde midt under festen