En stor pakke lå henslengt ved siden av søppelbøtta. En mann som kjørte forbi fikk øye på den og bestemte seg for å stoppe for å undersøke innholdet.

Du, jeg må bare fortelle deg om noe jeg opplevde her om dagen. Jeg var egentlig på vei hjem og hadde det ganske travelt, men så stoppet jeg bilen litt på siden av veien, like ved søppelfyllinga utenfor Drammen. Vet du, man ser jo vanligvis alt mulig slags skrot der gamle klær, matbokser, og alt mulig rart folk bare dumper. Men denne gangen var det en stor pose midt i haugen som plutselig lagde noen lave, klagende lyder og rørte litt på seg.

Jeg ble litt nysgjerrig og gikk bort for å titte nærmere, og da jeg åpnet posen, fikk jeg sjokk inni der lå det en liten valp, helt hjelpeløs, forlatt i solsteika uten vann eller mat. Kan du tenke deg? Hjerterått, altså.

Jeg fikk så vondt av den lille krabaten at jeg bare måtte ta ham med meg. Jeg slengte ham i bilen og kjørte rett til veterinæren i byen. Heldigvis var valpen i god form helsen var fin, selv om han helt klart var både tørst og sulten. Etterpå dro jeg innom et dyrehjem og spurte om de kunne hjelpe med å finne et godt hjem til ham.

Bare noen dager senere fikk jeg høre at et ungt, kjempehyggelig par fra Oslo faktisk hadde tatt med seg valpen hjem og kalte ham Balder. Nå har han endelig fått en familie som virkelig bryr seg og sørger for at han har det bra.

Noe sånt gjør meg så trist å tenke på det at noen mennesker kan være så kalde at de bare kaster fra seg et dyr og ikke bryr seg om det har det vondt. Selv de minste dyra våre trenger jo bare litt kjærlighet, og de gir så uendelig mye tilbake i lojalitet og glede. Hver eneste skapning fortjener en sjanse til å høre til i en omsorgsfull familie.

Når det gjelder de tidligere eierne som dumpet den stakkars valpen, så får vi bare håpe at de får kjenne på konsekvensene av en så hjerteløs handling. Forhåpentligvis kan de også få litt opplæring i hvordan man faktisk skal ta vare på et kjæledyr. Jeg syns dyrevernorganisasjoner og rettsvesenet burde jobbe tettere sammen for å forhindre flere slike hendelser. Det viktigste bør være å spre empati, omtanke og et ansvarlig forhold til dyr i samfunnet vårt.

Rate article
Intigue Life
En stor pakke lå henslengt ved siden av søppelbøtta. En mann som kjørte forbi fikk øye på den og bestemte seg for å stoppe for å undersøke innholdet.