Når en mann ikke vil endre seg… så gjør han det aldri. Det spiller ingen rolle hvor mye du elske…

Når en mann ikke vil forandre seg da gjør han det heller ikke.
Det spiller ingen rolle hvor høyt du elsker ham.
Det spiller ingen rolle hvor mange sjanser du gir ham, hvor mye plass eller hvor mye tid du tilbyr
hvor mange ganger du forklarer dine behov, snakker rolig, gråter stille
eller overøser ham med kjærlighet i håp om at han en dag vil modnes og møte deg der du er.
Hvis han har bestemt seg for å være den samme
vil han bare finne en kvinne som lar ham forbli slik.
En kvinne som ikke utfordrer ham.
Som ikke krever vekst.
Som ikke stiller krav til emosjonell modenhet,
noe han enten er for lat eller for redd til å utvikle.
Dette er ikke kjærlighet.
Det er bekvemmelighet.
Det er overlevelse.
Det er en mann som velger den enkleste veien
for når man ikke har helet sine gamle sår,
fremstår ansvar som et press,
og et ekte forhold som en trussel.
Kvinne ikke forveksle dine høye standarder med å være «for mye».
Du ber ikke om for mye når du ønsker:
ærlighet, stabilitet, respekt, emosjonell trygghet
og et forhold der to mennesker vokser sammen.
Dette er grunnmuren.
Dette er det minste.
En ekte mann begynner å jobbe med dette lenge før han ber om plass i livet ditt.
Men når en mann ikke er klar for å utvikle seg
når han fremdeles klamrer seg til sine barnslige vaner,
når han velger sitt eget ego fremfor vekst
og rømmer unna vanskelige samtaler
da kommer styrken din til å skremme ham.
Klarheten din høres ut som kritikk for ham.
Grensene dine oppfatter han som avvisning.
Ikke fordi du gjør noe galt
men fordi han ikke er vant til en kvinne som kjenner sin egen verdi.
Og heller enn å vokse trekker han seg unna.
Heller enn å lære seg å kommunisere sier han at du er «for følsom».
I stedet for å matche energien din finner han en som forventer mindre
gir mer
og ikke etterspør utvikling.
For det er lettere.
Tryggere.
Mer behagelig.
En som kan la seg styre.
En som svelger alt.
En som forblir stille.
Men ikke la dette rokke deg.
Ikke la hans valg få deg til å tvile på hvem du er.
Noen ganger handler det ikke om at du ikke var nok for ham
men at du ble for mye for den versjonen av ham han trives best med.
Du er et speil.
Og han er ikke klar for å se inn i det.
For du viser ham ikke bare hvem du er
men også hvem han kunne vært, om han hadde hatt mot til å vokse.
Så slipp ham.
La ham bli i det middelmådige, om det er det han velger.
Men du aldri gjør deg mindre for å passe inn i livet til en mann som nekter å vokse.
Du er ikke «for mye kvinne»
han er bare ikke mann nok.
Og det er ikke din byrde å bære.

Rate article
Intigue Life
Når en mann ikke vil endre seg… så gjør han det aldri. Det spiller ingen rolle hvor mye du elske…