For seks måneder siden forlot mannen til Ingrid henne, og jeg prøver å støtte henne gjennom denne vanskelige tiden. Men den siste måneden har hun virket fjern og uinteressert i å holde kontakten med meg. Bekymret for hvordan hun har det, bestemmer jeg meg for å besøke henne for å høre hvordan det går.
Da jeg kommer, hilser Ingrid meg motvillig velkommen og ser ganske alvorlig ut. Hun er opptatt med å lage mat på kjøkkenet, og jeg forsøker å lette på stemningen ved å gi henne et kompliment om hvor godt det lukter. Hun svarer raskt, og skynder seg tilbake på kjøkkenet fordi noe visstnok holder på å svi seg.
Mens jeg sitter i stua, ringer mannen min. Han forteller nok en gang at han må jobbe sent, noe som har blitt ganske vanlig i det siste. Rundt samme tid har også Ingrid sluttet å fortelle meg om livet sitt, selv om hun før alltid pleide å dele alt med meg.
Plutselig, rett etter samtalen min med mannen min, begynner Ingrids telefon å ringe. Den ligger på bordet ved siden av meg, og jeg ser navnet til mannen min lyse på skjermen. Uten å tenke meg om tar jeg telefonen og oppdager at det faktisk er ham. Han snakker i et kjærlig tonefall til Ingrid og sier at han snart kommer, fordi han savner henne veldig.
I det øyeblikket går det opp for megvenninnen min Ingrid har hatt et forhold til mannen min bak ryggen min. Overveldet av følelser forlater jeg leiligheten. Jeg er lamslått, men samtidig føler jeg at en enorm byrde har blitt løftet fra skuldrene mine. Jeg slipper å forholde meg til en lat ektemann som knapt jobber, tjener lite, og forventer at jeg skal forsørge ham økonomisk.
I ettertid bestemmer jeg meg for å se hvor lenge han varer sammen med Ingrid. Merkelig nok bor de sammen i seks måneder før hun til slutt kaster ham ut. Han trodde kanskje jeg ville ta ham tilbake, men jeg bestemte meg for å sette en endelig strek. Nå lever jeg et godt liv, fri for vekten av det giftige forholdet.
Press «Like» and get the best posts on Facebook ↓



