Min ekskone ville saksøke meg for halvparten av huset, men hun ante ikke at jeg hadde forutsett alt på forhånd

Mitt forhold til ekskona endte med et oppgjør i retten. Jeg skal ikke peke ut skyld i et forhold deler man som oftest ansvaret.
Men det er et faktum at min andre kone fant seg en elsker. Han er en velstående forretningsmann som flyttet til Oslo for lenge siden og etter hvert åpnet en liten kafé her i byen. Først prøvde hun å holde forholdet skjult, men til slutt gjorde de det åpent uten å bry seg.
Så kom dagen da hun konfronterte meg rett ut med at hun ville søke om skilsmisse og saksøke meg for halvparten av huset vårt. Hun regnet nok med at jeg skulle bli opprørt og urolig, men boligen var utelukkende kjøpt for pengene jeg selv hadde jobbet hardt for. Ekskona hadde egentlig ingenting med denne leiligheten å gjøre, annet enn at hun bodde der i to år. Nå våget hun å kreve sin andel.
Jeg tok det med ro. Jeg prøvde ikke engang å overtale henne til å la være å gå til retten. Jeg ventet bare tålmodig på at hun skulle tape saken og få ansvaret for alle saksomkostninger. Jeg hadde allerede nok erfaring etter det som skjedde med min første kone. Den rettssaken trakk ut i mer enn tre år. Grunnen? Vi klarte aldri å bli enige, og hver eneste rettsrunde endte i full skandale.
Men min første kone fikk likevel viljen sin til slutt hun fikk gjennomslag for sitt krav om halvparten av alt jeg eide. Hun fikk tak i en dyktig advokat. Resultatet ble at jeg sto igjen uten leiligheten jeg hadde arvet etter faren min.
Denne gangen med min andre kone, tok jeg en mye klokere beslutning. Før jeg giftet meg med henne, hadde jeg allerede min egen leilighet i Bergen, som jeg selv hadde pusset opp. Men den sto registrert i min brors navn han er den eneste jeg stoler helt og fullt på. Da det så ble snakk om skilsmisse med kone nummer to, viste det seg plutselig at jeg ikke eide noen ting. Etter mitt første havarerte ekteskap lar jeg aldri noen kvinne lure meg igjen.
Jeg har lært at man må beskytte det man sliter for. Uansett hvor sterkt man tror på kjærligheten, er det lurt å ha ryggen fri for man vet aldri hva livet bringer.

Rate article
Intigue Life
Min ekskone ville saksøke meg for halvparten av huset, men hun ante ikke at jeg hadde forutsett alt på forhånd