For tre år siden skilte jeg meg fra mannen min. Vi hadde ingenting til felles lenger, bortsett fra s…

Vet du, det er tre år siden jeg og eksmannen min, Henrik, gikk fra hverandre. Vi hadde egentlig ikke noe til felles lenger, annet enn sønnen vår, Tobias. Jeg ble ikke overrasket da Henrik plutselig fant seg ei ny, yngre dame bare en måned etter skilsmissen. For tre måneder siden giftet de seg.
Ærlig talt, dette bryr jeg meg ikke om lenger. Men vet du hva som skjedde i går? Hun sendte meg en melding, og jeg ble helt satt ut. Hun mente at vi burde la Henrik være i fred og slutte å mase om penger for nå kom vi visst ikke til å få noe mer.
Tobias er fem år nå. Jeg var hjemme i permisjon tidligere, så Henrik tok seg av alle regningene den tiden. Nå jobber jeg deltid.
Etter skilsmissen ble vi enige om å selge den gamle treroms leiligheten og heller kjøpe to nye: én til Henrik og én til meg og Tobias.
Henrik betaler faktisk ganske bra i barnebidrag. Men jeg har lyst til å klare meg selv også, så jeg drar stadig rundt på intervjuer og prøver å finne meg en fulltidsjobb. De pengene Henrik betaler, bruker jeg kun på Tobias: barnehage, fritidsaktiviteter, leker og mat. Litt må jeg også ta til strøm og husleie, selvfølgelig.
Nå har Tobias fått lyst til å begynne på judo, og det koster også litt ekstra.
I sommer fikk jeg til og med litt ekstra penger av Henrik så vi kunne dra på ferie sammen. Vi reiste til fjells, og Tobias var så glad jeg har aldri sett ham så opprømt før.
Jeg er glad for at Henrik ikke har glemt sønnen sin, selv om ekteskapet vårt er over. Om jeg plutselig trenger hjelp, sier han alltid ja til å være sammen med Tobias. Han tar ham gjerne med på senteret, ut på tur eller på kino. Men Tobias har faktisk aldri vært hjemme hos Henrik.
Jeg har alltid ant at det var på grunn av den nye kona hans. Jeg brydde meg egentlig ikke før den meldingen kom.
Og så, nettopp for litt siden, ringte hun meg faktisk. Hun mente at jeg var egoistisk siden Henrik skal bruke så mye av lønna si på oss. Da sa jeg fra til Henrik med en gang. Han ble ordentlig forbanna! Han sa til henne at hun ikke har noe med hvordan han tar vare på sønnen sin eller hva han bruker pengene sine på.
Likevel klarer jeg ikke helt å slippe tanken på at hun kanskje kan overtale Henrik til å kutte ned på det han gir. Da måtte jeg sagt nei til så mye for Tobias.
Jeg håper virkelig Henrik fortsatt har det gode og oppriktige hjertet jeg falt for.

Rate article
Intigue Life
For tre år siden skilte jeg meg fra mannen min. Vi hadde ingenting til felles lenger, bortsett fra s…